aviation

sheet metal

aviation

sheet metal

  • ۰
  • ۰

kami

شعاع خم همیشه در قسمت پاشنه داخلی فلز خم قرار دارد.  شعاع خم همیشه در هزارم اینچ بیان می شود.  یکی از مهمترین ملاحظات هنگام خم کردن فلز ، حداقل شعاع خم است.  هنگامی که خم ها از شعاع حداقل مورد نیاز ساخته شوند ، فلز در پاشنه بیرونی خم می شود.  قسمت آمیتی که در حدود یک نوار شعاع خم می شود ، در پاشنه داخلی فشرده می شود و در پاشنه بیرونی خم می شود.  این عمل باعث می شود که فلز سرد شود.

از آنجا که کار سرد می تواند فلز را تضعیف یا تقویت کند ، بسته به درجه سختی آن ، تعیین حداقل شعاع خم بسیار مهم است.  حداقل شعاع خم با سختی و ضخامت فلز تعیین می شود.  شکل 6-3 نمودار شعاع خم حداقل است.  هنگامی که فلزات سخت (مانند 7075T6) با استفاده از قسمت تحتانی حداقل دامنه مشخص شده (3t) خم می شوند ، حفره های تسکین باید در فواصل مختلف در امتداد خط دید حفر شوند.

 

175

 

 

برخی از آلیاژهای آلومینیوم هواپیما بسیار سخت هستند و در صورت نیاز به خم شدن در شعاع کوچکتر از حداقل.  ابتدا آنها را می توان آنیل کرد ، از روش سر که باعث نرم شدن فلز می شود.  آلومینیوم آنیل با حداقل شعاع برابر با ضخامت خود می تواند خم شود.  سپس پس از اتمام خمش ، فلز مجدداً گرما داده می شود تا آن را به شرایط خوی قبلی خود بازگرداند.  اگر تجهیزات تصفیه سر در دسترس نیست ، از شعاع خم بزرگتر استفاده کنید.

 

ضخامت خم بودن فلز با مکانی که در نهایت قسمت واقع خواهد شد تعیین می شود.  ضخامت فلز همیشه به هزاران اینچ گفته می شود.  کمترین میزان شعاع خم تحت تأثیر ضخامت فلز قرار دارد.  تعداد درجه های خم با توجه به شکل قطعه مشخص می شود.  روش های مختلفی برای محاسبه خم های 90 درجه و آنهایی که کمتر و بیشتر از 90 هستند انجام می شود. از آنجا که فلزات سخت پس از شروع به کار باز می شوند ، باید پنج تا ده درجه از زاویه خم مورد نیاز خم شوند.

1. فرمول کمک هزینه خم چهار روش برای یافتن کمک هزینه خم وجود دارد.  در آنجا می توان از فرمول استفاده کرد.  فرمول های یک و دو پی در واقع محل کمک هزینه خم را مستقیماً روی خنثی یا مرکز می دانند.  خط ضخامت فلز.  فرمول تجربی امکان تغییر جزئی درونی از میزان مجاز خم را فراهم می کند و بنابراین دقیق تر در نظر گرفته می شود.  جدول کمک هزینه خم استخراج داده ها از فرمول تجربی است.

 

176

آ.  فرمول یک pi یک فرمول یک pi با محاسبه دور یک دایره ، میزان خم شدن را تعیین می کند؟  شامل قطر خم به علاوه نازک بودن فلز است.  فرمول این است: BA = (T x D) + (360 + N °)٪ 3D BA کمک خم است: pi (t) 34416 است:؟  دو برابر شعاع خم به ضخامت فلز:

ورقه 1.ALCLAD ممکن است بیش از RADII کوچک و کوچکتر خم شود تا از ویژگی های هماهنگ آلیاژ بدون حساب.  2. بی درنگ بعد از رفع فشار.  این ممکن است بیش از همه کوچکتر RADII جذاب ساخته شود.  شکل 6-3 نمودار شعاع خم حداقل.  N تعداد درجه خم است.  به عنوان مثال ، اگر شعاع خم .125 و ضخامت فلز 040 باشد ، D برابر 020 است.  خم 90 درجه است.  BA = ؟؟ = ؟؟ =. 2277 یا .228 Bend Allowance برابر است .228.

177

 

 

 

  • ۹۸/۱۰/۰۹
  • mmd bk

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی